فاصله یابی خطا، شبکه توزیع، خطای اتصال کوتاه، تبدیل موجک، تبدیل


چکیده مقاله :

 اگر خطای اتصال کوتاه در یک نقطه از هادی انتقال انرژی الکتریکی رخ دهد، سیگنالهای خطا حاوی امواج فرکانس بالا خواهند بود. این امواج به صورت اغتشاش هایی بر روی سیگنال اصلی سوار می باشند. امواج فرکانس بالای ایجاد شده در اثر خطا پس از تولید در محل خطا در هر دو جهت بر روی خط حرکت کرده و بالاخره پس از انعکاس های متوالی از نقاط انفصال موجود بر روی خط میرا میگردند. با ثبت این سیگنالهای فرکانس بالا در ابتدای فیدر، می توان اطلاعات بسیار خوبی از نوسانات آن بدست آورد. زمانهای ثبت شده برای نوسانات فرکانس بالا همان لحظه های برخورد امواج خطا به باس پست می باشند و با استفاده از آن می توان فاصله محل خطا را از این باس بدست آورد. این مقاله نحوه استخراج زمانهای انعکاس متوالی موج ایجاد شده در اثر خطا از باس پست و نقطه خطا را با استفاده از تبدیل موجک نشان می دهد و روشی برای تعیین محل خطا از ابتدای فیدر با استفاده از این اختلاف زمانی و سرعت سیر موج که از اطلاعات خط و برنامه EMTP، بدست آمده، ارایه میدهد.

 

عنوان مقاله  فاصله یابی محل خطای اتصال کوتاه در شبکه های شعاعی با استفاده از ثبت نمونه های فرکانس بالای سیگنال ولتاژ خطا در ابتدای فیدر و تحلیل آن به کمک

نشریه

مجله انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران بهار 1383

نویسنده

 مسلمی نیکی,جلالی داوود,عسگری جواد

حجم فایل

914 کیلو بایت

دریافت مقاله

دریافت مقاله  اینجا کلیک کنید


نظرات 2 + ارسال نظر
حسین چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:01 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست گرامی هر روز به وبلاگ شما سر میزنم واقعا حرف نداره خسته نباشید میگم به شما و ارزوی موفقیت دارم برای شما

وحید هستم جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:39 ب.ظ

خوب وآموزنده بود ولی اگر زودد به زود بروز کنید نه ماهیانه بهتر میشه

سلام دوست عزیز
مرسی از پیشنهاد خوبت من سعی میکنم تازه ترین هارو آپ کنم ولی مشکلات و درس اینقر زیاده که الان بزور دارم جواب درخواست دوستانو میدم.
با تشکر از بازدید شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد